Content marketing, eller innehållsmarknadsföring, är enligt min mening det starkaste redskapet för att skapa förtroende, hitta nya kunder och få dem att återkomma.
Alla företag har en historia att berätta. Den är en del av varumärket. Genom att dela med er och sprida den skapar ni intresse och engagemang. Content marketing blir då en del av företagets hjärta.
Storytelling
Storytelling är en del av företagets varumärke. Genom berättelser om vilka ni är och företagets historia skapar ni förtroende och intresse. Medarbetarintervjuer, projekt med lyckliga slut, nöjda kunder och hållbarhetsarbete. Det är de historierna som gör er attraktiva, både för kunder och arbetssökande. Hitta ert tema och bygg innehållet utifrån det. Det kan bli en riktigt spännande och lönsam resa!
Optimera för ”söket”
Oavsett om du ska upphandla konsulttjänster eller leta efter en privat resa till solen är det nästan säkert att du googlar först. För att bli hittad måste du ha koll på dina sökord och bygga innehållet utifrån dem. Konsten är att göra texter som både sökmotorerna och kunden gillar.
Exempel på texter:
- företagsinformation/berättelser
- inspiration
- kampanjer
- pressreleaser
- blogginlägg
- native (redaktionella) annonser
- text till nyhetsbrev
- white paper (fakta, tips & råd att ladda ner)
Att göra en satsning på digital kommunikation tar och kräver tid. Jag kan underlätta din vardag genom att skriva texter och även stötta dig i processen.
Välkommen att mejla mig eller slå en signal 070 527 92 54 så kan vi diskutera er digitala kommunikation.